Journal Entry #161

Saturday
October 27, 2018
08:10 PM

Yesterday, boyfriend worked during the day and got home around 4 PM. We decided to go out to eat at a chain restaurant we’ve had our eye on but, had never been to.

wp-1540695086291..jpg

It was called Mimi’s Cafe but, the exterior looked more like Mimi’s House, am I right?

wp-1540695086257..jpg

Inside it felt and looked the same way. It was seriously so cozy, comfy, and cute. Mostly all of their food is homemade, too, so we truly felt like we were visiting someone’s home.

wp-1540695086233..jpg

Their menu was huuuuge– even boyfriend had a hard time deciding what he wanted for his main entree and he usually can decide before I’m even done reading the whole thing. Our appetizer was one thing that was easy to choose though, the meat trio caught both of our attention instantly.

wp-1540695086325..jpg

The beef had a red wine sauce, the shrimp had a teriyaki sauce, and the chicken had a peanut sauce. My favorite was the shrimp but, boyfriend liked the chicken best. The beef was good, too, but placed 3rd for both of us; it tasted like meatloaf on a stick.

wp-1540695086314..jpg

They also gave us some complimentary bread while we waited for our food. One french roll and two mini raisin carrot cakes per basket. Now, let me tell you, I could eat my weight in those carrot cakes– they were so dang delish. We got ourselves two refills. 😀

wp-1540695086350..jpg

Boyfriend ordered a bowl of their jambalaya. The flavor was alright and most importantly, the shrimps were nice, juicy, and plump.

wp-1540695086385..jpg

I had the Hibachi Salmon Plate which looked freakin’ amazing in the picture they had on the menu, there was supposed to be zucchini and yellow squash slices all around the salmon filet but all I got was a few measly broccolis, cherry tomatoes, and like 2 slivers of a red bell pepper. I was also annoyed there wasn’t any brown rice available but, ah well… it all tasted pretty good at least and the salmon was big and meaty.

When our server gave us our tab, he also plopped down these beautiful muffins for us. I guess they were free since it was our first time at Mimi’s!!! How generous of them, right?! ❤

wp-1540695086398..jpg

After we finished eating, we went to Starbucks for our espressos and then, stopped at the dispensary to pick up more weed. When we got home, I did my makeup and painted my toenails before heading off to work. I got there around 11 PM and left around 3:30 AM.

Today, we woke up a little after noon. We laid in bed for a little and then, started getting ready to go out for dinner. I found this interesting spot called ProteinHouse that was a bit of a drive away (20 minutes).

wp-1540695086362..jpg

The inside was big, bright, and white! I loved it!

wp-1540695086373..jpgwp-1540695086269..jpg

If you hadn’t already guessed, this restaurant is catered towards those workout junkies. Everything on their menu is filled with tons of… dun dun dun… PROTEIN. Even their desserts!!

wp-1540695086281..jpgwp-1540695086338..jpg

Which, of course, was the first thing I spotted and grabbed right away. There was one packaged Vegan Chocolate Banana muffin left shouting my name!! I didn’t eat it until I got home though and I’m actually still occasionally nibbling on what I have left of it now. It has actual mushed up banana pieces in it and is really tasty EXCEPT for this weird little grittiness I get in some bites. Must be that protein powder?!

wp-1540695086216..jpg

We usually only drink water during dinner but, their water tasted kind of funky so we got a cold cup of their “fresh, healthy juice” that included free refills. We chose the watermelon lemonade and it smelled like a breezy, summer picnic… and ohhh man… it tasted even better.

wp-1540695086302..jpg

I ordered their fantastic Thai Monster Bowl. It had: Grilled Hormone-Free, Cage-Free Chicken, Certified Angus Beef Steak, Broccoli, Asparagus, Green Onions and House Made Spicy Thai Peanut Sauce, Topped with Chopped Peanuts. (Yes, I did just copy that from their website LOL). I added brown rice on the side and asked for my steak medium which it perfectly was. 🙂

wp-1540695086247..jpg

Boyfriend got the Muscle Builder Burger with (like two pieces of) sweet potato fries. Let me copy and paste what was all included on his burger, too: 2 Organic Grass-Fed Bison Patties, Turkey Bacon, Low-Fat Cheddar and Caramelized Onions. Boyfriend removed the cheese on a small corner so I could have a bite of it… I didn’t like it very much. There was NO flavor in the meat– super under-seasoned!

And then, as usual, we made a stop at Starbucks for our espressos before we came home.

Now, it’s getting late!! I better start doing my makeup and hair for work. I’m also hoping to re-do my toenails and get my fingernails painted buuuuut, I doubt I’ll have enough time.

08:52 PM

siggy

47 thoughts on “Journal Entry #161

  1. Mimis looks amazing ! I love the idea of going into someone’s home and then cooking for you.
    The protein place… nah. Never try and eat healthy mate, it is tasteless and shit. Just eat a burger that’s GOOOD and bad for you.

    Liked by 1 person

    1. It was such a cute spot, I really loved it. 😀

      LOL!! Here I am again, laughing at my computer screen because of you!!! Honestly, I always try giving these healthy places a shot because soooometimes I actually find something yummy but YOU’RE RIGHT, most of it is just tasteless & shit!! Burgers are supposed to be bad for you!!! ❤

      Liked by 1 person

    1. The chicken was really yummy. 🙂 & the watermelon lemonade was so refreshing!! I painted my toes like a dark muted purple. I still haven’t done my fingernails yet but, I’m gonna do them the same color.

      Liked by 1 person

  2. I’m getting more and more jealous of where you live with so many great places and things to do! I’m starting to wonder how many places you and your boyfriend have not gone! Haha, I love how you both are always seeming to live and experience new things with one another!

    [I don’t know if my computer glitched or not because it said I wasn’t following you? Buuut I fixed it of course, I look forward to your posts and what’s going on in your life! :).]

    Liked by 1 person

    1. There are sooo many places here, it’s insane! We honestly haven’t even made a dent in all that are available & new places open up on the daily! I am so lucky to have found such an adventurous eater to be my partner!! ❤

      Thank you for your lovely comment, Stephanie!! ❤ WordPress is just so weird & annoying sometimes!

      Liked by 1 person

  3. Mimi’s looks so cute, and it definitely does look more like Mimi’s house than cafe but I love that! Such a cosy vibe ❤️ And you got free muffins? Omg neeeeed rn! How yummy! All these food pictures have got my mouth watering, so yummy, especially the look of the first few dishes 😍 have a great day Hunida!

    Liked by 1 person

  4. Mimi’s is adorable!!! How stinking cute. If you guys like trios you would probably love this place near us called Flights. Everything on the menu from drinks to food is served in threes! And it’s allll delish. I’ll post about it in my next post! I love it because you can try so many different flavors without getting sick of any one single flavor.

    Holy smokes- that complimentary bread looks scrumptious. YUM! What a sweet place- they obviously really love their customers and those muffins look sooo good.

    Ok, ProteinHouse is my kinda spot! What a genius concept. Thanks for sharing girl- what yummy eats this week and you discovered some gems!

    Liked by 1 person

    1. Everything about Mimi’s really was adorable! It felt like I was in a grandma’s house & eating her home-cookin’, for real lol. The complimentary bread was the best best best & the muffins were so big! Couldn’t believe they just gave them to us for free. ❤

      We love just trying as much food as possible. Lol trios, flights, tapas… gimme it all, heheh! I'm so excited to catch up on your posts, babe! I know I'm gonna need some napkins to wipe up my drool for while I read 'em. 😉

      There were actually lots of Vegan/vegetarian options at ProteinHouse!! You would have loved it. 😀 ❤ Thank you for your lovely comment, Mack!!!

      Liked by 1 person

  5. I love that meat trio from Mimi’s though to be honest I’d be going for the shrimp and chicken only lol. And it sucks that your dish didn’t have everything else you saw on the picture. I would have been like wth too.
    And I’ve never heard of a place that has a menu full of protein lol, I guess it makes sense, what you ordered looked really freaking good too made my mouth water haha

    Liked by 1 person

    1. The chicken & shrimp were both better than the beef so you wouldn’t be missing out. 🙂 I was totally like “what the hell?!”– the picture showed so many more veggies!! & yeah, that ProteinHouse was insane! They had photos of big buff people everywhere lol. The bowl I ordered was really tasty though!! ❤

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.